Vilket kaos =)

Igår så var jag in till Hudik, där var det lite snö och det snöade pyttelite. Då jag kom fram till Gnarp var det fullkomligt kaos. Det snöade massor.
Jaha hur ska det gå att få med sig barnen hem i detta snöoväder tänkte jag.
Vi började iaf gå och till slut kom vi hem. Hemma hade vi fått en snövall som var ganska så hög.

När vi väntade hem Petter vid 17 tiden så ringer han och säger han att sitter fast i en bilkö pga att ca 10 lastbilar sitter fast i backen vid Statoil... Jag kollar in VV´s hemsida och där stor det att det ska vara fixat till kl 18, tiden går inget sms eller telefonsamtal från P, kollar sidan igen då står det kl 19.... Petter sms:ar och säger att han är på väg hem. Han hade då klivit av bussen med några andra och börjat gå och sedan blivit hämtade av en bekant till någon av dem.

De fick zick zacka mellan bilar, lastbilar och bussar...

Till slut var han hemma, då ringer pappa och säger att mamma sitter på en buss som nu också sitter "fast" i bilkön...
Det är inte sant, till slut smsar hon att hon och några till från Gnarp börjat att gå och även de får skjuts hem.

Det fortsätter snöa massor och vi har typ världens snöborg utanför huset, det tar flera timmar att skotta. Barnen är iaf superglada och leker och härjar i snön till kl 20:30 typ.

Petter får tag i en granne som ska komma och skotta våran uppfart med sin traktor. Hoppas bara att han gör det nu då.

Idag så fick vi praktiskt taget simma på vägen, Moa höll på att sjunka igenom på gångvägen till dagis.

Ja, man får väl ta tillbaka det man sade- att man ville ha snö istället för allt regn som kommit i november.....
Nejdå, jag gillar snö ,men nu kan det räcka ett tag =)

Kommentarer
Postat av: KisseGirl

http://krumelur.jetshop.se/ har 30 % på sitt molo utbud :)

2009-12-28 @ 09:33:52
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0