Summering av 2011

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Reste till Turkiet

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2011?
Jag blev iaf faster

Dog någon som stod dig nära?
Ja, Skuttis =(

Har du varit utomlands i år?
Yes, vi var i Turkiet i augusti

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
En knodd

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
12 aug :(

Vad var din största framgång 2011?
Tja, jag fullgjorde min utbildning

Största misstaget?
vikten

Bästa köpet?
hmm vet ej

Vad spenderade du mest pengar på?
vet ej

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina barn, min familj, att jag klarade utbildningen

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Popular med Eric Saade

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ungefär som jag brukar

Vad önskar du att du gjort mer?
Motionerat

Vad önskar du att du gjort mindre?
ätit mindre

Blev du kär 2011?
ff kär i min make

Favoritprogram på TV?
Let´s Dance (som alltid), Talang, mfl

Bästa boken du läste i år?
Shopaholic böckerna

Största musikaliska upptäckten?
vet ej

Något du önskade och fick?
en resa till Turkiet

Något du önskade dig och inte fick?
knodde

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Ja vi firade väl med de vanliga, ma och pa och svärisarna

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om Skuttis fått leva

Vad fick dig att må bra?
Min familj, mina vänner, våra djur

Vem saknade du?
Skuttis

Mest stolt över?
Barnen och maken

Högsta önskan just nu?
Att vi får ett tredje barn tillsamans och att vi alla får hålla sig friska och fria från farliga sjukdomar


Kommentarer
Postat av: unika erika

sv: Hej. Ja vv online kan nog vara lite krånglig till en början om man inte har varit på något möte och fått lite hjälp med navigeringen.



Jag går på möten varje fredag, det tycker jag fungerar bäst för mig då man får mer motivation att verkligen försöka gå ner varje vecka. Man vill inte stå där på vågen och ha gått upp i vikt :)



Dom har ändrat systemet nu så det finns många fler alternativ än att bara räkna vanliga enkla points. Det finns både pointräkning men även mättande dag. Du har en hel lista på råvaror som kallas för "mättande mat" om du äter denna maten så behöver du inte räkna. Det enda du behöver räkna är maten utöver detta som inte ingår i mättande listan.



Exempelvis om du äter fisk och potatis med sås. Fisk och potatis och grönsaker ingår alla i mättande listan, du får alltså äta hur mycket du vill av detta utan att behöva räkna. Det enda du behöver skriva upp är om du exempelvis har grädde i såsen. Då tar du och räknar av pointsen av grädden på din veckobonus.



Jag brukar blanda mellan att köra mättande dagar och vanliga dagar där jag räknar allt jag stoppar i mig.



Du behöver egentligen bara räkna ordentligt i ca 4 veckor, sen har du lärt dig ungefär vad allt innehåller, då kommer din hjärna hålla koll på det automatiskt och du kommer göra bättre val än innan fast du inte ens tänker på det själv. Så har det varit för mig i alla fall :)



Det man behöver komma ihåg är att allt har med intag och uttag att göra. Unna dig själv allt du vill ha, bara i mindre mängd. Viktväktarna är ingen bestraffningsmetor utan med en belöningsmetod. Det finns ingenting du inte får äta! Allt är tillåtet det är bara du själv som måste sätta gränserna av hur mycket av allt du vill äta.



Jag älskar godis och efterrätter, jag skulle aldrig kunna köra en diet utan att få äta detta, därför räknar jag in det i min vardag. Jag äter godis och efterrätter varje dag, men jag väljer då att ta en lättare lunch, tomatsoppa som inte innehåller några points allt, Där sparar jag 11 points från lunchen och tar mig en god bit paj på kvällen istället :)



Lycka till!!! Återkom gärna om du har några frågor.

2012-01-29 @ 14:36:58
URL: http://unikaerika.blogspot.com
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Tjohej så här mitt i vinterkylan!

Tänkte bara slänga in ett tips om att jag har flera bonustävlingar igång samtidigt (!) som jag kör den dagliga julkalendern! Super!

Bonustävlingarna är kortare och finns utspridda i bloggen, senaste är ett presentkit från Nivea:
http://nilssonpettersson.blogg.se/2012/december/bonustavling-6-vinn-nivea-pure-natural.html#comment

Kika gärna på julkalendern också om du inte redan sett den =)

Kram Annika
http://nilssonpettersson.blogg.se

2012-12-13 @ 16:34:02
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0